A mi szótárunkban nem szerepel a próbálkozni kifejezés. Amihez értünk, azt megcsináljuk!
Vagyis háromból ketten elégedetlenek menedzsment ügyekben. Mi lehet az oka az elégedetlenség ilyen magas fokának? Az okokról mindenkinek megvan a saját tapasztalata és véleménye. Ami ennél sokkal fontosabb, hogy mi lehet a megoldás. Három megoldási javaslatunk nekünk is van.
Ugye Ön sem szeretne "megvezetős" Darth Vaderekből választani? Akik persze Jediknek nevezik magukat, még papírjuk is van róla.
Biztos vagyok benne, hogy ahogyan engem is, Önt is nap, mint nap keresik ismeretlen cégek ismeretlen telemarketingesei, hogy felajánlják szolgáltatásaikat.
Ennek az írásnak most már valóban ez a címe.
A múltkor A felkészítés után jön a tanúsítás… című írásban ott hagytuk abba, hogy az új üzletágban, ti. a rendszertanúsításban - igazából valamikor az ezredforduló előtt néhány évvel – beindult a "bajnokság". Abban az értelemben bajnokság, hogy itt mindenki le akar győzni mindenkit. Nem lehetne egymás mellett játszani? Engedni a másikat is játszani?
Ennek az írásnak az is lehetne a címe, hogy „tanúsítókavalkád”. No, de sebaj, majd a következőnek! Most talán egy kis tanúsító-história.
A felkésztéssel még nincs készen a rendszerépítés (bármennyire is szeretnénk)! Munkánkat ugyanis meg kell mérettetni, annak eredményét értékeltetni kell. Hogy kivel, hogyan, mennyiért, stb., nos a kérdések itt is záporoznak. Ígérem, itt most nem írásbeli „tanúsítástani” alaptanfolyam fog következni. Mindösszesen csak néhány „nemárttudni” ismeret a lövészárok széléről. Hogy miért mindjárt a lövészárok?
Az előző történet, Környezetünk állandó változásban van – jó lesz vigyázni! ...(1) még úgy ahogy rendben lenne, de mit kezdjünk a belső környezettel? Igen, a marketing környezet nemcsak ún. külső elemekből áll, (makro- és mikro környezet) a cégeknek igenis van belső környezete is! Ennek jellemzői azok a „belső viszonyok”, amelyek - mindent áthatóan - belülről határozzák meg a működés körülményeit, folyamatait és persze eredményeit. Mik ezek? El sem kezdem a választ, mert ez a felsorolás lenne csak igazán hosszú!
Ez egy kb. tíz éve megtörtént eset. A környezetváltozás okozta kíméletlen kényszerekről ugyanúgy szól, mint a szinte korlátlan lehetőségekről. Biztos vagyok benne, hogy ilyeneket abból az időből bárki tudna mesélni. Az ilyen mesék egyik olvasata, hogy „szegényt tönkretette a rendszerváltozás”, a másik szerint pedig „micsoda szerencséje volt”! Ismerős? Ezek aztán a végletek! Pedig mindenki ugyanabban a közegben mozgott, illetve pontosan arról van szó, hogy mozgott, vagy nem mozgott.
Senki nem tud mindent megtenni, amit szeretne, vagy kellene. Egyszerre túl sok mindent akarunk megcsinálni. Egy nap pedig csak 24 órából áll. Persze sokan mondják, hogy ehhez jön még az éjszaka. (Hehehe!) A stressz pedig nem az elvégzett, hanem az el nem végzett feladatok miatt áll elő.
Nézzük meg azt a néhány jellemzőt, amelyek a szolgáltatások sajátosságai közül leginkább jellemzik a minőség- és környezetközpontú irányítási rendszerek kialakításának folyamatát. Itt a megfelelő felkészítő cég kiválasztásáról már nem írok, ezzel a kérdéssel foglalkoztunk már éppen eleget.
… Hogyhogy? … ? Mi is pontosan a kérdés? Semmi különös, csak annyi, hogy akkor mégis mi a gond a szolgáltatásokkal?
3. oldal / 7