Lássuk csak, www.lap.hu! Hoppá, itt 252 (!) ilyen cég van. (Ez sok, vagy kevés?) Na nem baj, valamelyik majdcsak leírja, hogy hogyan kell ISO 9001 minőségirányítási tanácsadót választani. Hiszen ők a szakemberek!
Az egyik részletesen leírja az ISO szabványt. A másik helyettünk megcsinál mindent. Persze, mindegyik magát ajánlja, hiszen ők a legjobbak. De azt, hogy hogyan kell választani ISO 9001 minőségirányítási tanácsadót, sehol sem találom. Na végre, talán ez! Kár, hogy ezt a honlapot 46-ikként próbáltam, megtalálhattam volna előbb is. De ilyen az én szerencsém! Na nem baj, nézzük, hiszen azt írják, hogy szeretnének segítséget adni a kiválasztáshoz.
Ez bizony igaz! De melyik az a kettő? Bárcsak már ott tartanék, hogy csak kettő lenne! Ehelyett csak ezen az oldalon 252 van. Vagy az egyik éppen ez? Akkor, pedig melyik a másik? Vagy másik kettőről van szó? Aztán meg hogyan lehet kipróbálni őket? Van egy ötletem: kötelezettségektől mentes próbafeladatok megoldásával! Vagy ez lehet, hogy nem túl jó ötlet? Akkor mégis, mivel?
Olvassunk tovább, majdcsak kiderül!
Puff neki! Mi az, hogy olcsó, meg drága? Meg, hogy sok, vagy kevés? Mihez képest?
Első munkahelyemen, - egy állami nagyvállalatnál, huszonöt évvel ezelőtt - annak volt több a fizetése, aki "sokat"(!) dolgozott. Legalábbis úgy csinált. Mondjuk, bennmaradt munkaidő után. Mindenesetre tovább, mint a főnöke. Szöszmötölni. Hogy mit csinált, egyáltalán csinált-e valamit, azt milyen minőségben, vagy mire volt az jó, az nem érdekelt senkit.
Újabb ötlet:
Na, ez már egy viszonylag jó ötlet. Akkor nézzük tovább azokat a honlapokat! Hogyan lehet meggyőződni egy honlapról az ajánlott szolgáltatás minőségéről?
Talán a tartalom alapján: Válasszunk olyan céget, amelyiknek a szolgáltatásai kiváló minőségűek! Vagyis, szolgáltatásai kiváló minőségűek! Tehát, kiváló minőségűek!
Ez nem volt túl jó ötlet, hiszen mindenki ezt írja magáról. Csak éppen másként.
Az egyik a referencialistája hosszúságára, a másik szakértői felkészültségére, a harmadik cége sokoldalúságára hivatkozik. Meg különben is a honlapjára mindenki azt ír, amit akar. Vagy nem? Vannak, akik egyenesen odaírják, hogy ők márpedig másképp. . Igen, de miképp? És mit másképp? Az persze nem derül ki. Talán másképpen áraznak? Nem, nem. Másképpen a legjobbak! Vagy mégsem? Egyáltalán, hogy lehet másképpen a legjobbnak lenni? Vagy manapság már nem elég a szokásos módon a legjobbnak lenni? Na, de ez itt nem a találgatások helye!
Akkor jobb híján nézzük a formát: Válasszunk olyan céget, amelyiknek szép, tetszetős, mutatós, érdekes, "dizájnos", sőt, "trendiül" trendi, - vagy milyen lehet még - a honlapja? ...
Ez sem volt túl jó ötlet, mert hiszen egyrészt ezek eléggé szubjektív kategóriák, ugye. Egyáltalán, milyen az a szép? Vagy milyen az a tetszetős? Másrészt pedig ezeket a honlap készítője teszi ilyenné és nem a szolgáltatás minősége. Vagy egy mutatós honlap gazdájának a szolgáltatásai is jók? Igen?
Én már eddig 67 cégnek győződtem meg a szolgáltatásai minőségéről, de még mindig nem tudom, hogy hogyan is válasszak ISO 9001 minőségirányítási tanácsadót? Mondja már meg valaki!
Nyugi, nyugi! Itt van már a tutti:
Na végre, mostmár teljesen képben vagyok. Mit kell ezzel annyit t..? Egy jó tanácsadót kell választani! És persze azt meg is kell fizetni! Mert az bizony megéri! Értem már, elvégre szakemberek mondták!
(folyt köv.)
1. ha olyan jól megy cégének, ahogy szeretné és azt akarja, hogy ez így is maradjon,
2. ha nem megy olyan jól, ahogy szeretné és azt akarja, hogy ez ne így maradjon.
Várjuk megkeresését.